TV

(Januari 2011 . pannå, akryl, trä, gips, bomull och lim) Detta är (hör och häpna) min första refief, dvs 3d-tavla! TV är resultatet av att jag fick en stor pannå med guldram av Inge-Gerd Nordell (Tack!!). Efter att i vrede ha slängt några gulliga mini-stativ i golvet, så började jag experimentera med dessa små träbalkar "inne" i tavlan. Det var nån lös idé att jag ville göra en "ram inne i ramen". Träbalkarna skulle gipsas fast, vilket såklart slutade med att allting lossnade (En bra idé kan vara att LIMMA fast sånt!). Allt krossat gips limmades sedan fast och jag kom då på att man kunde " skapa en explosion" av dessa. Att det skulle bli en TV med någon slags "kropp" som bara naturligt (om någon idé jag haft någonsin varit naturlig...). Av en slump så hittade jag en fingervante i skogen som jag fäste ovanpå den vänstra handen. Denna tavla bör (pga produktionen) ses i verkligeheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0