Teddy

(September 2010, 60x70cm Akryl) Jag kan tänka mig att denna idé redan kläckts av någon annan, men jag ville ändå måla den. För hur skulle man reagera om det tryggste barnen har (teddybjörnen) en jättestor teddybjörn invaderade den tryggaste platsen i tillvaron (sovrummet). Jag har alltid (som du säkert förstår) fascinerats av mardrömmar där olika "hot" förekommer. Detta kan ha varit en dröm, jag minns inte. Vad som var svårt med denna bild var iallafall ljuset som måste brytas av diverse föremål på ett bra sätt och belysa rätt delar av sängen och barnet i bilden. Svårt också att lyckas med teddybjörnens utseende (någonstans mellan farlighet och "teddygullighet") och den lurviga pälstexturen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0