Jultomten

(September 2009, Akryl, frigolit, lim)
Jag vet, det är en väldigt deppig bild. Men detta är kanske den tavla som berör mig mest. Detta kanske för att den uttrycker sån hopplöshet och uppgivenhet. Kanske är det för min överempatiska läggning. Vad har hänt med jultomten? Denna tavla har nu blivit "snöad" -(liksom Pepparkakan) vilket innebär att jag limmat fast små och stora frigolitkulor. Detta ger tavlan ett mer "kaosartat" uttryck som samtidigt gör tavlan tredimensionellt på riktigt. Det är ju trots allt jul på tavlan och jag vill att betraktaren skall få ett insnöat intryck. Dessutom ger det förhoppningsvis bilden mer känsla, eftersom den ledsna tomten blivit ännu mer mer utlämnad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0