Mannen som inte finns

( September 2010, Akryl: 50x60cm ) Denna tavla kom till eftersom jag länge velat måla något färggrannt och mättat, men inte riktigt kommit på ett bra motiv. Bilden fungerar lite som en motvikt till alla mörka och svarta tavlor. Jag tror att idén kom från att ha sett någon bli fotograferad  - och där jag bara tänkte på hur det skulle vara om detta på tavlan skedde. Tanken på att vissa människor inte existerar. Jag tycker att idén var så enkel att jag bara var tvungen att måla motivet. Visst är jag inspeirerad av diverse spökfilmer som tex den underskattade Shutter där en proffsfotograf i Japan upptäcker en märklig spökflicka i bakgrunden på hans bilder och som sakta förstör hans liv och karriär. Jag är i "Mannen som inte finns" mest nöjd med utseendet på personen till höger. Ett trasigt, sorgsamt men ganska omänskligt uttryck finns där. Tyvärr ser mannen till höger väldigt onaturlig ut, vilket jag fortfarande inte kommer till rätta med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0